HOME » BLOG » Get your brouwbusiness rolling zonder koude rilling!

Get your brouwbusiness rolling zonder koude rilling!

Gepubliceerd op 15 januari 2020 11:01

Een microbrouwerij opstarten en op lange termijn gezond en efficiënt runnen, is veel meer dan met passie een smakelijk biertje brouwen. Het vraagt dat tikkeltje meer kennis en inzicht waar velen onder ons net zo weinig mogelijk tijd willen aan verliezen....

 

Tijdens de BREWmastermodule ‘Basisbeginselen van een duurzame bierbusiness” loodsen Miel en Vini je op een luchtige manier door het landschap van economie en marketing van bier en brouwerijen.

Aangepste afbeelding van Gerd Altmann via Pixabay

Een boost voor je brouwbusiness 

 

Bij de start van 2020, een prachtig getal, kan een korte bezinning over je eigen brouwbusiness misschien wel een reuzenstap worden in het boosten van je brouwdromen. De basisbeginselen van een brouwbusiness zijn niet anders dan die van een ander commercieel bedrijf.  We geven je alvast TWEE belangrijke M&Ms om een succesvolle, efficiënte en winstgevende brouwerij te plannen en te (ver)bouwen.

Marktanalyse

Hiermee onderzoek je of er genoeg interesse is in (jouw) bier en op welke doelgroep je je het beste richt: ken je publiek, concurrenten, leveranciers & partners. Durf ook eens jezelf in kaart te brengen. Waar ben je goed/slecht in? Welke kansen biedt de brouwerij je en welke zaken in je leven zullen ‘bedreigd’ worden?

De markt evolueert snel in de bierwereld anno 2020. Verlies die dus niet in het oog!

 

Je kent nu de markt en kan aan de 2e M beginnen.

Marketing

We zijn aan de 4 P’s toe:

  • Product: wat zijn de belangrijke eigenschappen van je biertje(s)? Wat is de meerwaarde t.o.v. de zovele andere biertje(s)? Waarom zou ik je biertje(s) kiezen?
  • Prijs: welke prijs kan je ervoor vragen?
  • Plaats: via welke kanalen zal je je biertje op de markt brengen? Horeca? Retail? Particuliere klanten in je proeflokaal? Via een distributeur? Binnenland? Buitenland?
  • Promotie: via welke communicatiekanalen en met welke communicatiemiddelen zal je biertje worden bekendgemaakt? Denk aan je imago!

 

Allemaal goed en wel. Maar hoe begin je aan zoiets?”

Een extra duwtje in de rug maakt écht het verschil

We begrijpen dat je onwillig bent en zelf koude rillingen krijgt wanneer je dit allemaal moet doornemen. BREWed wil je helpen met deze gortdroge maar broodnodige kennis. Tijdens de BREWmastermodule ‘Basisbeginselen van een duurzame bierbusiness” loodsen Miel en Vini je op een luchtige manier door het landschap van economie en marketing van bier en brouwerijen. Na een theoretische infosessie, volgt een interactief gedeelte, waarin de deelnemers hun ervaringen en verhalen, fouten en problemen en hun (eventuele) oplossingen kunnen uitwisselen met onze experten en de collega-microbrouwers in de zaal.

 

Leer meer tijdens de BREWmasterclass en schrijf je in.

In volgende artikels lees je meer over onze sprekers:

  • over de evolutie van de biermarkt in België en maak kennis met Vinicius Aversari Martins
  • over een ijzersterke biermarketing en maak kennis met Miel Bonduelle

Voor wie?

Je bent een gepassioneerde, gevorderde hobbybrouwer en al een geruime tijd bezig met het brouwen van je eigen bier. Je doet dit thuis en je krijgt verdraaid veel likes voor je biercreaties bij je familie, vrienden en kennissen. Je droomt van een commerciële microbrouwerij, die liefst dan ook nog voldoende geld in het laatje brengt om er van te leven.

 OF

Je hebt al een microbrouwerij opgestart en bent misschien al wel enkele jaartjes passioneel bezig. Een stabiel biertje brouwen lukt vrij goed. En je hebt al vaak gepiekerd over het wel of niet van een upscaling, want er zijn zoveel struikelblokken en valkuilen die je het liefst wil vermijden.

 


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.